Hi

Welcome To Anak SMP Blog

ini hanya sekedar Blog Anak SMP
harap maklum yaaa
Let's Go Blog

Jijik.. Rupanya Produk Kecantikan Muka Dari Lendir Siput Babi!!



 o

Hiiii korang orang pompuan...korang ada pakai tak produk kecantikan muka? Mesti ada, kan? Memang  setiap pompuan sukakan kulit cantik, lalu beraneka produk perawatan kulit  ditawarkan di pasaran. Sebagian antaranya terdengar tidak masuk akal dan agak menjijikkan...salah satunya ialah...... krim pelembab muka dari lendir siput babi!!.

Krim yang dikembangkan oleh Laboratorios Lissia di Colombia ini mengandung 20-80 peratus ekstrak lendir siput babi. Ia bukan dari siput babi liar, tapi siput babi yang diternak khusus agar menghasilkan lendir lebih banyak.

Lendir siput babi memang sejak lama dipercaya mengandung nutrisi tertentu yang boleh mengatasi efek penuaan. Nutrisi tersebut boleh melembabkan kulit serta menegangkannya sehingga dapat menyembunyikan kedutan-kedutan di permukaan wajah.

Kandungan penting yang terdapat dalam lendir siput babi yang baik untuk menghilangkan kedutan  antara lain ialah  glycosaminoglycan (GAG) yang mengandungi copper peptide di dalamnya. Secara teori, kedua bahan  ini memang sama-sama bermanfaat untuk menjaga kesihatan dan kelembaban kulit.

GAG merupakan sejenis karbohidrat yang memain peranan penting dalam menjaga jaringan penghubung antara  sel sehingga kulit selalu tampak lebih tegang. GAG juga termasuk komponen penyusun hyalorunat, iaitu  bahan  yang menjaga kelembaban kulit.

Sementara copper peptide pula merupakan bahan yang merangsang pembentukan kolagen di kulit. Berbagai kajian membuktikan, copper peptide memain peranan penting dalam proses penyembuhan luka yang  merangsang pembentukan sel-sel baru untuk menggantikan sel yang rosak.

(Sumber: The Sun UK)

Share this:

ABOUTANAk SMP

Hello Friend Blogger everything, nice to know you. It is simply Blog CHILDREN junior high school, please Understandably still Caca Ruca. Visits on Friends All pronounced Thank Much...

Loading...

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment